
Jag är helt förälskad i denna vackra ros som just nu blommar i vår trädgård. Den har två blommor som har slagit ut och jag vill bara titta på dem för alltid. Tur att man kan ta många bilder i alla fall. Det är en modern buskros som heter Afrodite och jag är sugen på att köpa en till. Den är dock slutsåld typ över allt, men jag ska hålla ögonen öppna nästa säsong. Jag är även sugen på en ros som liknar Afrodite – nämligen Artemis. Den är vit, men annars väldigt lik min ros. Vi får se. Vi planerar även lite löst för en rosbåge i trädgården. Tänk vad drömmigt!

I trädgården har vi också ett jordgubbsland. Jag tror att det är en gammal sandlåda som nu får agera odlingsmark. Än så länge har vi plockat jordgubbar vid två tillfällen (de få jordgubbarna på midsommar räknas inte) – och jordgubbarna har sedan avnjutits med grädde och ett glas cider. Det kändes så otroligt lyxigt att plocka från sitt eget land och sen sitta i solen på altanen och äta upp dem. Livskvalitet på riktigt.

Såhär fint var det i krokarna häromdagen:

Det är verkligen så idylliskt med gärdesgårdar, och det finns många här. Vackra färger på himlen och blomstrande hagar på det… svårslaget!

Igår promenerade vi bort till en stenbro i närheten som ska vara lite av en sevärdhet. Tråkigt att vattnet var så smutsigt, annars var det en trevlig liten bro.
Vi båda har börjat jobba igen efter en veckas semester (mer ledighet väntar sen), men vi är lite krassliga så vi håller oss på hemmakontoret. Vilken tur att det funkar så bra för oss. Både jag och Erik har varsitt kontor. Mitt fungerar även som syrum, och båda kontoren agerar gästrum vid behov. Tänk att vi har det så bra! Är verkligen så tacksam för vårt fina lilla hus.